Dlaczego twój e-book się nie sprzedaje?

E-booki otwierają świat wydawniczy dla wielu osób, które wcześniej marzyły o wydaniu książki tanio, szybko i na własnych zasadach. Jednak nie zawsze taka publikacja sprzedaje się w zadowalającym tempie. Bardzo często okazuje się bowiem, że książki nie czyta nikt, a jeśli już ktoś chce ją kupić, to tylko na promocji. Dlaczego tak się dzieje? Powodów może być kilka i nie każdy będzie można w prosty sposób wyeliminować.

Twoja książka nie ma wartości merytorycznej

Nie trudno dziś znaleźć publikacje, które były pisane na kolanie albo okazały się zlepką tekstów dostępnych za darmo w internecie. Nie próbuj sprzedawać tego, co jest już dostępne, nawet jeśli napiszesz to swoimi słowami. Sprzedawaj swoją unikalną wiedzę, pisz tylko o tym, na czym się znasz. Im mniej wartościowej treści będzie w twojej publikacji, tym mocniej zrazisz do siebie osoby, które zdecydowały się na zakup. Twórz własne wnioski, samodzielnie zgłębiaj temat, którym się zajmujesz. W przeciwnym razie klienci nie kupią już od Ciebie żadnych materiałów, a Ty staniesz się pośmiewiskiem w branży.

Nie potrafisz reklamować swojej książki

Reklama dźwignią handlu, szczególnie w przestrzeni internetowej, gdzie konkurencja jest ogromna, a uwaga użytkowników bardzo ograniczona. Wydanie książki i napisanie o tym na swoim Facebooku nie zawsze będzie wystarczające, żeby ruszyć ze sprzedażą z kopyta. Jeśli nie masz zbudowanej społeczności, która Ci ufa i kupi twój produkt, pomyśl o zainwestowaniu sporego kapitału w reklamę. Nie możesz oczekiwać, że klienci znajdą się sami, szczególnie jeśli wydajesz się sam, nie masz za sobą potężnego wydawnictwa, a okładka nie wyróżnia się w żaden sposób na tle podobnych publikacji tworzonych przez podobnych autorów.

Ktoś inny oferuje dokładnie to samo

Opublikowanie kolejnego płatnego poradnika na temat zarabiania na kryptowalutach nie będzie najlepszym ruchem biznesowym. Wielu twórców wychodzi z założenia, że wystarczy przelać wiedzę na papier, żeby zacząć na niej zarabiać. Przy wydawaniu trzeba brać pod uwagę konkurencję, szczególnie jeśli zdobyła ona spore grono odbiorców i potrafi zachęcić do kupowania jej twórczości. Lepiej postawić na więcej pracy i porządniejsze poszukiwanie informacji, ale przy okazji wydać coś nietypowego i oryginalnego. Jeśli nie potrafisz się zareklamować, publikowanie tego samego po raz setny nie sprawi, że zarobisz.